Black Friday 2022 – jak przygotować swój sklep? Porady!
Bywają okresy wzmożonej aktywności klientów w sklepach internetowych. Często w takim okresie sprzedaż może równać się sprzedaży z kilku miesięcy. Dlatego warto aby odpowiednio się do tego przygotować i jak najbardziej wykorzystać ten czas.
Co to Black Friday?
Black Friday to dosłownie z języka angielskiego „Czarny Piątek”. Jest to piątek po Dniu Dziękczynienia, dla wielu osób jest to początek sezonu zakupów przed świętami Bożego Narodzenia. Czarny piątek wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych jednak coraz bardziej popularny jest też w innych częściach świata.
W Czarny Piątek sklepy oferują duże promocje a niektóre z nich są otwarte przez całą dobę (głównie w USA).
Zaplanuj czarny piątek z wyprzedzeniem
Przede wszystkim zaplanuj odpowiednio wcześniej działania, które musisz podjąć w swoim sklepie w związku z czarnym piątkiem. Przygotuj odpowiednie promocje, kody rabatowe oraz działania marketingowe dzięki którym Twoim klienci dowiedzą się o zniżkach w Twoim sklepie.
Oszustwa sklepów na Black Friday
Sklepy prześcigają się w coraz to większych promocjach, niestety spowodowało to również oszustwa ze strony właścicieli sklepów. Niektóre sklepy podwyższają regularne ceny produktów przed Czarnym Piątkiem aby później wprowadzić „dużą” promocję. W rzeczywistości promocja jest bardzo mała lub w ogóle jej nie ma. Pamiętaj, że klienci w łatwy sposób mogą sprawdzić jak wcześniej wyglądała cena produktu.
Przygotowanie sklepu internetowego na Black Week
Poza przygotowaniem promocji oraz działań marketingowych ważne jest aby przygotować też swój sklep www. Wiele sklepów nie wytrzymuje dużego obciążenia podczas Black Friday i niestety traci na tym wiele zamówień.
Upewnij się, że sklep jest zaktualizowany
Przede wszystkim zadbaj o to aby sklep internetowy był zaktualizowany. Sprawdź czy posiadasz najnowszą wersję:
- systemu sklepowego (WordPress, Magento, PrestaShop)
- zainstalowanych pluginów
- motywu
Sprawdź czy sklep internetowy nie posiada błędów
Jest duże prawdopodobieństwo, że sklep nie wytrzyma dużego ruchu jeśli sklep posiada błędy. Sprawdź dokładnie wszystkie dostępne logi. W poprzednich artykułach możesz sprawdzić jak wyświetlić błędy w WordPressie lub PrestaShop.
Przetestuj proces zamówienia w swoim sklepie www
Otwórz tryb incognito w swojej przeglądarce i przejdź do sklepu. Następnie dodaj do koszyka kilka różnych produktów i dokonaj zakupu testowego. Dzięki temu sprawdzisz jak wygląda proces zakupowy i czy przypadkiem nie warto czegoś poprawić.
Wydajność serwera sklepu internetowego
Dowiedz się u swojego hostingodawcy lub administratora serwera jakie jest maksymalne obciążenie Twojego serwera. Jeśli serwer nie spełnia Twoich oczekiwań to koniecznie przejdź na inne rozwiązanie. Może warto się również zastanowić nad kolejkowaniem ruchu w swojej witrynie.
Czas wczytywania sklepu www
Czas wczytywania Twojego sklepu ma duże znaczenie nie tylko jeśli chodzi o pozycjonowanie go w wyszukiwarce Google. Długi czas wczytywania sklepu internetowego może zniechęcić użytkowników do dokonania zakupu. Pamiętaj, że czas wczytywania strony może się wydłużyć podczas większego ruchu. Zaleca się aby wynik Google Page Speed był zielony (90-100) zarówno na mobile jak i na desktopie.
Potrzebujesz pomocy w swoim sklepie internetowym? Zapraszam do kontaktu.
W dniach 7.10 – 25.11.2022 oferuję 10% zniżki na prace przy sklepach internetowych (rozbudowa, modyfikacje, optymalizacja, naprawy błędów itd.).
Zadzwoń teraz: +48 720 765 110
Formularz kontaktowy:
Dodaj komentarz